Belastingdienst wstrzymuje wypłaty osobom, które nie dostosowały się do ustawy z 1 grudnia 2013
Holenderski Urząd Belastingdienst poinformował że z dniem 1.07.2015 wstrzymał wszystkie wypłaty (np. pieniędzy za zwrot podatku holenderskiego, dofinansowań, ulg, itd.) tym osobom, które nie dostosowały się do zmian w prawie z 1 grudnia 2013, nakazującej posiadanie tylko jednego numeru konta, na które Belastingdienst będzie wpłacał pieniądze. Właścicielem konta musi być osoba, której dana wpłata dotyczy. Nie może być to numer np. małżonka, brata, mamy, czy też sąsiada.
Do bazy danych Holenderski Urząd Belastingdienst zostaną dodane tylko te konta, które przejdą weryfikację. W większości przypadków urząd jest w stanie sam je zweryfikować, jednak w przypadku zagranicznych kont nie ma takiej możliwości, w związku z tym osoby dostarczające taki numer konta proszone są o potwierdzenie przesłanych danych.
Dlatego jak już nie raz pisaliśmy na łamach bloga – w żadnym wypadku nie należy lekceważyć żadnej korespondencji, szczególnie tej dostarczanej z holenderskich urzędów i instytucji.
Jeżeli jednak zlekceważyłeś pismo od Belastingdienst i nie odesłałeś odpowiednich dokumentów, urząd prawdopodobnie odrzucił Twój numer, a całe postępowanie będzie zaczynać się od początku. Do tego czasu oczywiście jakiekolwiek wpłaty zostaną wstrzymane.
Witam. Czy znajdę gdzies wzór na pismo do Belastingdienst o wyplate zaległego podatku za 2013 rok?
Zdarza sie jednak, ze twoj pracodawca pomimo potracania ci z wyplaty skladek na ubezpieczenie zdrowotne, wcale cie nie ubezpieczyl. W takim przypadku po weryfikacji twojego wniosku o Zorgtoeslag urzad Belastingdienst bedzie chcial zwrotu przyznanych wczesniej pieniedzy.